sábado, 19 de setembro de 2020

"Querer"- "Want"

 Olá!


Hoje vamos novamente de Pablo Neruda...

Boa noite!Bom dia!

Bom domingo!

Cida


“Querer”


Não te quero senão porque te quero

E de querer-te a não querer-te chego

E de esperar-te quando não te espero

Passa meu coração do frio ao fogo.

Te quero só porque a ti te quero,

Te odeio sem fim, e odiando-te rogo,

E a medida de meu amor viageiro

É não ver-te e amar-te como um cego.

Talvez consumirá a luz de janeiro

Seu raio cruel, meu coração inteiro,

Roubando-me a chave do sossego.

Nesta história só eu morro

E morrerei de amor porque te quero,

Porque te quero, amor, a sangue e a fogo.

(Pablo Neruda)


                                          Arte by Robert Barsby


Hello!


Today we go again from Pablo Neruda ...

Good night Good Morning!

Good Sunday!

Cida



"Want"


I don't want you but because I want you

And from wanting you to not wanting you I arrive

And to wait for you when I don't expect you

Pass my heart from cold to fire.

I want you just because I want you,

I hate you endlessly, and hating you,

And the measure of my traveling love

It is not seeing you and loving you like a blind man.

Maybe it will consume the January light

Your cruel lightning, my whole heart,

Stealing the key to peace.

In this story only I die

And I will die of love because I want you,

Because I want you, love, in blood and fire.

(Pablo Neruda)



                                    Pablo Neruda Art print by Richard Day

2 comentários: